Adviseur Omgevingsvergunningen (bouw)
Zie jij jezelf werken als Adviseur Omgevingsvergunningen (bouw)? Zou je graag bij de Omgevingsdienst regio Utrecht werken om bij te dragen aan een veilige en duurzame (bebouwde) omgeving? Dan hebben wij dé vacature voor jou.
Collega Dolf van de Voort, cluster coördinator Vergunningen Bouw vertelt: “In deze functie zorg jij voor
een soepel lopend (aanvraag-)proces bij nieuwbouw, verbouw of sloop. Collega-vergunningverleners, RO
medewerkers en – waar nodig – juristen en specialisten zorgen er samen met jou voor dat je nu (met de
WABO) en in de toekomst (met de Omgevingswet/Wet Kwaliteitsborging) goede adviezen geeft. Je
staat er niet alleen voor!”
Wat bieden wij jou:
- Een jaarcontract met de intentie om dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd;
- Een salaris afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal functieschaal 9 (cao SGO €4.208,- bruto per maand bij een 36- urige werkweek;
- Een individueel keuzebudget van 17,05% per maand. Het IKB is vrij opneembaar of te gebruiken voor bijvoorbeeld aankoop van een fiets of het kopen van extra vakantie-uren;
- Laptop en telefoon wordt ter beschikking gesteld;
- Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van trainingen, cursussen of opleidingen;
- Een aantrekkelijke baan in een collegiale, informele werkomgeving;
- Binnen de ODRU werken we plaats- en tijdonafhankelijk. Dit betekent dat je, in overleg met collega’s, de mogelijkheid hebt om je werk deels vanuit huis te doen;
- Budget voor het arbo-proof inrichten van je thuiswerkplek;
- Regelmatig informele activiteiten zoals het afdelingsuitje, jaarlijks personeelsfeest, het aankomend 10-jarig jubileumfeest en het kerstfeest. Ook hebben wij een actieve personeelsvereniging die leuke activiteiten organiseert.
Als Adviseur Omgevingsvergunningen gaat je functie er zo uit zien:
Als Adviseur Omgevingsvergunningen (bouw) heb je een afwisselend en uitdagend takenpakket. Je
informeert inwoners en bedrijven over de aanvraagprocedure van een omgevingsvergunning bouw.
Voordat de bouwwerkzaamheden gestart worden, toets je of er aan de regels, geldende wet- en
regelgeving en voorschriften die aan een (bouw-)initiatief worden gesteld, is voldaan. Daarnaast adviseer
je ook de adviseur Ruimtelijke Ordening van onze gemeenten bij de afhandeling van complexe, integrale
ruimtelijke plannen en principeverzoeken. Bij het beoordelen van de aanvragen werk je regelmatig samen met andere disciplines binnen de organisatie. Je werkt in een team van vijf collega-adviseurs. Jullie gezamenlijke uitdaging zit vooral in de komst van de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen en de Omgevingswet.
De afdeling Beleid en Vergunningen heeft 50 medewerkers. Werkzaamheden binnen de afdeling
omvatten afhandeling van informatieverzoeken, vooroverleggen en vergunningsaanvragen in de
domeinen Bouw en Milieu. De clusters Natuur- en Milieueducatie (NME), Ruimtelijke Ordening
Milieu (ROM) en Klimaat, Energie en Duurzaamheid (KED) maken ook deel uit van de afdeling. Hoe de
afdeling en de organisatie is ingericht zie je hier.
Wie zijn we en wat doen we?
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving
en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij
zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten.
De ODRU ondersteunt vijftien gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke
taken dat allemaal zijn, kun je hier in kijken. We doen ons werk met 160 vaste collega’s en een groot
aantal inhuurkrachten.
Jouw bijdrage aan onze omgeving
We zoeken een nieuwe collega die energie haalt uit samenwerken binnen een gedreven team specialisten. Het is een duidelijke pre als je procesmatig kunt werken en goed kunt plannen. Je bent een sparringpartner voor collega’s en externe partners.
Verder beschik je over het volgende:
- Bij voorkeur een afgeronde hbo-opleiding in de richting van bouwkunde of vergelijkbaar in een ander relevant vakgebied aangevuld met een opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht (ABW1);
- Minimaal twee jaar (relevante) werkervaring;
- Actuele kennis van de wet- en regelgeving, zoals de Wabo, de Wet Kwaliteitsborging, de Omgevingswet en de Wet milieubeheer;
- Aantoonbare kennis van regelgeving met betrekking tot bouw, zoals bijvoorbeeld het Bouwbesluit en bestemmingsplannen;
- Ervaring op het gebied van toetsen en beoordelen van aanvragen voor een omgevingsvergunning;
- Een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je begrijpt wat het betekent om vanuit
een gemeenschappelijke regeling te werken.
Ben jij iemand die kansen ziet, nieuwsgierig, flexibel, kritisch en stressbestendig is en ook nog beschikt
over een gezonde dosis lef? Dan ontmoeten wij jou graag!
Hebben we een match, maar voldoe je nog niet volledig aan alle eisen? Als je wilt groeien en ontwikkelen,
aarzel dan niet om te solliciteren.
Meer informatie?
Aatop Milieu & Ruimte werft voor deze functie exclusief voor de ODRU. Het betreft een structurele functie, waarbij je direct in dienst komt bij de ODRU. Detachering is niet aan de orde. Heb je belangstelling? Reageer dan snel, want we zoeken op korte termijn naar een passende kandidaat.
De sluitingstermijn voor deze vacature is vrijdag 13 januari 2023. We wachten de sluitingsdatum niet
af; we reageren direct op geïnteresseerde kandidaten. Wanneer zich een passende kandidaat aandient
gaan we daarmee direct in gesprek, waardoor mogelijk de functie eerder ingevuld wordt. Wees er dus zo
snel mogelijk bij.
Je kunt jouw cv en korte motivatiebrief sturen aan Aatop Milieu & Ruimte t.a.v. Anouk van Dinteren, via of neem telefonisch contact op via 0318-796129.
We horen graag van je!