
Begeleider Nieuwe Toezichthouder
Wat ga je doen?
Je gaat als ervaren energietoezichthouder een onervaren toezichthouder energiebesparing (verder: student) inwerken door middel van de planning, voorbereiding, uitvoering en uitwerking van 25-30 gezamenlijke energiecontroles. Je voert zelf eerst een aantal controles uit waarbij de student meekijkt. Na een aantal controles draaien de rollen om en kijk je met de student mee. Bij de start van het traject wordt samen met de student en de ODRU een aantal leerdoelen vastgesteld waaraan tijdens het traject wordt gewerkt. Na het afronden van de controles worden er nog enkele leerdoelen gesteld waarna er nog enkele evaluatiedagen volgen. Je bent tijdens het gehele traject bereikbaar voor vragen.
Deskundigheidsgebieden:
a. Toezicht zoals vermeld in de kwaliteitscriteria 2.2 onderdeel 28.
b. Bevindingen rapporteren, overtredingen melden, optreden en ambtelijke vooraankondiging maken.

Wat zijn de vereisten?
1. Geschreven motivatie door de kandidaat in correct Nederlands. Het cv en motivatiebrief dienen in één document te worden toegevoegd.
2. Minimaal afgeronde hbo-gerelateerde opleiding.
3. Uurtarief maximaal € 95,00- excl. BTW
Wat zijn onze wensen?
1. Minimaal 3 jaar ervaring als energietoezichthouder.
2. Opleiding en kennis conform kwaliteitscriteria 28.
3. Ruimte aantoonbare ervaring met toezicht op energiebesparing.
4. Aantoonbare ervaring met integraal werken, zowel met interne als externe partijen in de afgelopen 3 jaar.
5. Aantoonbare kennis van gebouw gebonden installaties in de afgelopen 3 jaar.
Wat krijg je?
- Een tijdelijke opdracht tot en met 31 december 2023 met de optie tot verlenging.
- Uurtarief is inclusief de reiskosten van woon-werkverkeer. Als het voor het
uitvoeren van de opdracht noodzakelijk is om met de auto of OV te reizen, dan vergoedt de ODRU maximaal €0,30 (bruto) per kilometer. - Een aantrekkelijke opdracht in een collegiale, informele werkomgeving.
- Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het Huis voor de Provincie in Utrecht.
- De mogelijkheid om, in overleg, je werk deels vanuit huis te doen.
Wie zijn we en wat doen we?

De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt vijftien gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met 160 vaste collega’s en een groot aantal inhuurkrachten. Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk dan dit animatiefilmpje. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.
Afdelingsinformatie
De afdeling Integraal Toezicht en Handhaving (ongeveer 40 medewerkers) zet met omgevingsbewuste toezichthouders in op aantoonbaar resultaat/ bijdrage aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Projectleiders/toezichthouders werken met vakinhoudelijke aansturing van de clustercoördinatoren aan branchegerichte projecten, gebiedstoezicht en ketentoezicht.
Hoe is het om bij de ODRU te werken?
Vier collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij onze organisatie werken.
Meer informatie
Inhoudelijke vragen kun je stellen via de berichtenmodule in het CTM-platform. Technische vragen over de manier van registratie of inschrijving en het gebruik van het DAS kun je via stellen.
Reactietermijn
De reactietermijn van deze offerte-aanvraag in het DAS duurt tot maandag 17 april 2023 om 14:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.