
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten. Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met ruim 200 collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2022 in een vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.
Hoe is het om bij de ODRU te werken?
4 collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij de ODRU werken.
Wat ga je doen?
Het werk van een functioneel beheerder bij de ODRU is uitdagend en gevarieerd. Je behandelt incidenten, wensen en vragen over ICT en je bent het eerste aanspreekpunt voor leveranciers, collega’s en key-users bij het gebruik van de applicaties en ICT-voorzieningen.
Jouw doel is dat de leveranciers volgens afspraak hun diensten en applicaties leveren, zodat onze medewerkers fijn kunnen werken. Met jouw expertise weet je de organisatie verder te brengen in het dagelijkse werken met ICT.
Het team beheer is samen met het team Informatiemanagement en de Adviseur Informatiebeheer verantwoordelijk voor de informatievoorziening van de ODRU. Team beheer zorgt voor de operatie van de ICT-voorzieningen. Het gaat hierbij om applicaties zoals ons VTH Zaaksysteem RxMission, AFAS, kantoorautomatisering, audiovisuele middelen, telefonie etc. Het beheer van onze kantoorautomatisering en het technisch beheer van onze middelen is uitbesteed aan een leverancier. De meeste applicaties zijn afgenomen als SAAS, maar we hebben nog eigen servers. Vanuit jouw rol zoek je verbinding met belanghebbenden en betrokkenen binnen de organisatie en voer je de regie op onze ICT-contracten.
Wat breng jij mee?
- Een gezonde dosis humor;
- Overtuigingskracht;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Flexibele teamplayer;
- Minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding;
- Aantoonbare werkervaring als functioneel beheer of als contractmanager van ICT-manager.
Hebben we een match, maar voldoe je nog niet volledig aan de eisen? Als je wilt groeien en ontwikkelen, aarzel dan niet om te solliciteren.

Wat bieden wij jou?
- Een jaarcontract bij de ODRU met de intentie om dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd. Detachering is niet aan de orde;
- Een salaris afhankelijk van opleiding en werkervaring in maximaal functieschaal 10 (cao SGO), maximaal € 5.009,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
- Een individueel keuzebudget van 17,05% per maand. Deze is vrij opneembaar of te gebruiken voor bijvoorbeeld de aankoop van een fiets of het kopen van extra vakantie-uren;
- Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van trainingen, cursussen of opleidingen;
- Laptop, telefoon en er wordt een dienstauto ter beschikking gesteld;
- Een aantrekkelijke baan in een collegiale, informele werkomgeving;
- Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het ‘Huis voor de Provincie’ in Utrecht;
- Binnen de ODRU werken we plaats- en tijdonafhankelijk. Dit betekent dat je, in overleg met collega’s, de mogelijkheid hebt om je werk deels vanuit huis te doen;
- Budget voor het arbo-proof inrichten van je thuiswerkplek;
- Regelmatig informele activiteiten zoals een afdelingsuitje, jaarlijks personeelsfeest en het kerstfeest. Ook hebben wij een actieve personeelsvereniging die leuke activiteiten organiseert.

Meer informatie
Je kunt jouw cv en korte motivatiebrief sturen vóór maandag 25 september aan Tashnara Landburg via . Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je contact opnemen met afdelingshoofd Robert Groenendijk, bereikbaar op het nummer 088 – 022 5151.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.